tirsdag den 21. februar 2012

Overvejelser til DKK eksamen

Jeg har tænkt at jeg gerne ville skrive om Dialogisk Oplæsning til DKK prøven. Dog er jeg pludselig blevet lidt i tvivl, efter jeg har læst lidt om hvilke spændende emner vi havde først på uddannelsen også :)

Men flere af de ting vi tidligere har haft kan jeg måske koble ind under emnet "Dialogisk Oplæsning"..... Jeg har ihvertfald en aftale med en børnehave om at jeg må komme på besøg og afprøve dialogisk oplæsning der, for en gruppe børn. Til det besøg skal jeg have en klar plan for hvordan jeg griber det an:

- Hvilken bog?
- Samme alder i børnegruppen, eller forskellige aldersmæssigt?
- Er børnene "lige langt" i deres sproglige udvikling? Jeg ønsker gerne at børnene er nogenlunde lige langt, da jeg frygter at alt for mange afbrydelser måske kan få nogle til at miste koncentrationen omkring historien.
Det er ihvertfald noget jeg tænker over. Der er jo både en gevinst ved at spotte de der måske ikke er så langt udviklingsmæssigt sprogligt, men er det det jeg vil under mit lille projekt?!

Jeg har gang i en masse overvejelser - også omkring hvordan jeg skal begrænse emnet. Pyha ikke let :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar