mandag den 19. marts 2012

Billeder fra mit DKK projekt om Dialoigisk oplæsning

Under mit projekt var jeg hos mit tidligere praktiksted for at lave en aktivitet omkring Dialogisk oplæsning. Bogen jeg læste op fra hedder "Mor Muh får et sår" - en bog hvor illustrationerne er gode og hvor man tydeligt ser at de interesserer børnene og skærper deres interesse for historien.

Her læser jeg op - der er en god fælles opmærksomhed og "fotografen" bliver ikke bemærket af børnene.


Billederne viser at man har tegnet en ko som på mange måder virker menneskelig - øjnene afslører at den har ondt pga. såret den har pådraget sig.


Koen Mor Muh står her som et menneske og har smerter.


Herunder er Mor Muhs venner og bonden bekymrede.


Til sidst et billede som viser at børnene gerne ville have læst flere bøger højt - her kan man sagtens spontant lave dialogisk oplæsning ud af andre historier også, også selv om en ordentlig forberedelse er det bedste. Øver man sig meget i de dialogiske oplæsninger sammen med børn, så vil man tillære sig gode teknikker og rutiner, således at disse kan bruges i de mere spontane dialogiske oplæsninger. - "fotografen" er her blevet "opdaget" og nogle børn mister koncentrationen pga. det, mens andre fastholder opmærksomheden og koncentrationen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar