fredag den 17. september 2010

Børns Vitser

Hvad er det hurtigste dyr i verden? Det er en gris på vej gennem Somalia..

Hvem var den første mand på månen? Det var en somalier der legede med et elastik..


Disse vitser fandt jeg selv morsomme, selvom jeg havde hørt den ene før:)
De blev fortalt i værkstedet på SFO hvor jeg arbejder - jeg fortalte selv en joke, for at se om de af sig selv fulgte op med et par vitser, hvilket jeg jo også havde forventet og regent med ville ske.

De blev fortalt af et par drenge som var 9 og 10 år. Flere af de mindre børn forstod ikke vitsernes pointe, hvilket også viser den forskel der er i børns evne til at forstå ironi og at humoren ændrer sig inden for få år i børns livsperiode.

Det virkede som om, at de knægte var glade for a få mulighed for at fortælle lidt mere "politisk ukorrekte" jokes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar